Üdvözöljük a

EKAER gyakorlati előadás – felkészülés az EKAER adóellenőrzésre! | Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

EKAER gyakorlati előadás – felkészülés az EKAER adóellenőrzésre!

Szerző: Kőhalmi Kálmán | 2019. szeptember 4.

A Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztató fórumot szervez EKAER gyakorlati előadás – felkészülés az EKAER adóellenőrzésre! címmel a kamarai székházba, időpont: 2019. szeptember 17. (kedd) 10.00-12.00 óra.

Ajánljuk az előadást mindazon gyakorló vagy kezdő szakembereknek, akik a gyakorlatban az EKÁER rendszert nap, mint nap használják, illetve szeretnék megismerni az EKÁER rendszerrel kapcsolatos adóellenőrzési eljárást is, valamint az EKÁER rendszer összefüggéseit a céges folyamatokkal, illetve felkészülten szeretnék várni az EKÁER adóellenőrzést.

Az előadás keretében lehetőség nyílik egyedi problémák, kérdések interaktív megfogalmazására és az előadóval történő megvitatására is.

 

Témakörök:

  • Mely ügyletek során kell EKÁER számot igényelni
  • Milyen adatokat kell bejelenteni az új szabályok szerint, milyen adatok bejelentése nem szükséges
  • Mentességek az EKÁER szám igénylése alól, kockázatok
  • EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
  • Kockázatos termékek kockázatos élelmiszerek speciális szabályai az EKÁER rendszerben és egyéb jogszabályokban
  • Jogkövetkezmények kivédése felelősségi körök meghatározásával, belső szabályzatok és a könyvelés összehangolása az EKÁER rendszerrel
  • Megrendelési adatok szükséges készítése – együttműködés a felek között, szállítmányozási szerződések egyeztetése, megrendelések dokumentálása
  • Módosítások elvégzése az EKÁER rendszerben – mit és mikor tehetünk meg?
  • EKÁER rendszer kockázatainak ismertetése, a kockázatok csökkentésének lehetőségei
  • Áfa ügylettípusok szerinti EKÁER szám igénylésének ismertetése, paritások ismertetése, visszáru, vevői készlet, sérült áru kezelése, göngyöleg EKÁER kezelése
  • Gyűjtőfuvar, terítőfuvar kérdései
  • Harmadik országbeli termékek behozatalának, mozgatásának kérdése, vámoltatás az EKÁER szempontjából
  • Az EKÁER rendszer és más adónemek összefüggései (környezetvédelmi termékdíj, áfa, kockázatos és megbízható adózók stb.)
  • Érvényes informatikai felület bemutatása, gyakorlati tapasztalatok
  • Háromszög-és láncügyletek, bérmunka tapasztalatok, csoportos adóalanyiság kérdése, nem bejelenthető termékek, saját áru fuvarozása, hogyan ismerjük fel, melyek a kockázatok EKÁER szempontból?
  • Adóellenőrzések ismertetése, (útközbeni, telephely és utólagos ellenőrzések közötti különbség), jegyzőkönyvek ismertetése, gyakorlati bírságtételek bemutatása, jegyzőkönyvek észrevételezése
  • EKÁER adóellenőrzés – jogszabályi háttér, hogyan érvényesítsük a jogainkat, mit tehetünk?
  • Megoldatlan helyzetek megoldási alternatíváinak bemutatása, buktatók, kockázatok
  • Dokumentumok összekészítése az adóellenőrzésre, mikor, mit kérhet az adóellenőr (CMR, számla, szállítólevél, szerződés, nyilatkozatok összefésülése)?
  • Szállítmányozók nyilatkozatainak – tanuvallomásainak kihatása az adózók EKÁER ellenőrzésének helyzetére
  • Logisztika, beszerzés, értékesítés, raktározás és a pénzügy együttműködése EKÁER rendszerben hogyan valósítható meg

Előadó: Kneitner Lea, okleveles és igazságügyi adószakértő (TILEA Tanácsadó Kft.)

Részvételi díj:

Önkéntes kamarai tagoknak (akik az önkéntes kamarai tagdíjukat 2018. évre és a korábbi évekre megfizették) ingyenes, egyéb regisztrált vállalkozásnál (akik a regisztrációs kötelezettségüknek a Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamaránál eleget tettek, a 2019. évi és a korábbi évekre a kamarai hozzájárulás összegét megfizették) 1 fő részére ingyenes, a többi résztvevőknek bruttó 4 000 Ft/fő.

 

Kérjük, részvételi szándékát szíveskedjen jelezni a  dkik@dkik.hu e- mail címre.

Csatolt állományok: