Üdvözöljük a

Semmit nem ér a képzés, ha nincs üzleti eredménye | Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Semmit nem ér a képzés, ha nincs üzleti eredménye

2010. június 29.

A képzés és fejlesztés attól lesz stratégiai, ha az üzleti eredményességet segíti, mint a HR stratégia. Ebből kiindulva alapvető, hogy meg kell terveznünk a képzés-fejlesztés irányvonalait és eszközeit, amikor HR stratégiát készítünk. Ugyanakkor vizsgálnunk kell azt is, hogy a fejlesztések valóban arra irányultak-e, amit megcéloztunk, valóban nőtt-e az üzleti eredményesség.

A tervezési folyamat azt jelenti, hogy nem ad hoc reagálunk a felmerülő képzési igényekre, hanem egy előre meghatározott irányvonal mentén alakítjuk ki képzéseinket. Sok esetben a képzés-fejlesztés sajnos nem jelent mást, mint a HR válaszát azokra a kérésekre, melyek a vezetők részéről felmerültek saját területüket illetően. Ugyanígy előfordul a másik véglet is, amikor a HR elefántcsonttoronyban ülve kitalálja, milyen tréningekre, képzésekre lenne szükség a vállalaton belül. Mindkét nézőpontra szükség van, de önmagában egyik megoldás sem lehet célravezető. A képzési stratégia azt is jelenti, hogy a képzés-fejlesztési rendszer a vállalat egészével összefüggésben áll, nemcsak reagálás igényekre vagy öncélú fejlesztési folyamat.

Az, hogy a képzés-fejlesztés az üzleti eredményességet támogatja, jelenti azt is, hogy a vállalat stratégiai irányultságából képezhetünk konkrét képzés-fejlesztési célokat. Egyértelműen adja magát a megoldás egy olyan horderejű változásnál, mint a kultúraváltás vagy éppen nagyarányú létszámnövekedés esetleg leépítés. Egy hétköznapibb példánál maradva, amikor például bizonyos területen jobb eredményeket szeretnénk elérni, ez jelenthet egy tréninget az értékesítőknek. Jelenthet csapatépítést az értékesítők és az őket támogató kollégák között. Jelenthet on-the-job coachingot, hogy munkavégzés közben tárjuk fel a lehetséges nehézségeket és keressük rájuk a megoldást. Jelenthet mindemellett még sok más alternatív lehetőséget, ami éppen az adott helyzetben a legoptimálisabb megoldás.

Forrás: HR Portal

Teljes cikk: http://www.hrportal.hu/hr/semmit-nem-er-a-kepzes-ha-nincs-uzleti-eredmenye-20100625.html